|
valravn.com Tidsskriftet Valravns diskussionsforum
|
| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Grolheim Bruger

Indmeldt: 06. Dec 2003 Indlæg: 108 Geografisk sted: Nordsjælland
|
Skrevet: Lør Mar 28, 2009 9:05 pm Emne: Valravn Fortsætter |
|
|
Hvis du gik og ærgede dig over, at Skandinaviens førende magasin om Asatro og polyteistisk religion i almindelighed blev indstillet efter nr 24 i februar 2008, så er
her gode nyheder: Det er nu lykkedes foreningen Hedensk Daggry at finde en ny chefredaktør til Tidsskriftet Valravn..
Det betyder at Tidsskriftet Valravn fortsætter og forhåbentlig i mange år vil fortsætte med at tegne et bredt billede af asatromiljøet og hedensk religion i almindelighed, mange år ud i fremtiden.
Så derfor, kære tidligere abonnent, medlem af Hedensk Daggry eller almindelige interesseret; tegn abbonnement nu og modtag Valravn nr. 25 omkring den 1. august 2009.
Den nye chefredaktør heder Lea Staal og kommer fra blotgruppen Odins Ring, der holder til i Bramming og omegn. Hun siger selv om sine visioner for bladet:
Kære læsere
Valravn kommer i trykken igen og fra redaktionens side opfordres du til at købe det før din nabo!
Nu vil vi starte Valravn op igen og der er kommet nye kræfter på banen i form af en ny redaktør: Lea Staal, en ny layouter: Robert Storm og en ny fotograf: Allan Gr?ºn.
Vi synes at Valravn er et rigtigt godt blad og at det er værd at prøve om det kan komme op at køre igen. Derfor håber vi at der er god opbakning fra de tidligere abonnenters side, så vi kan få Valravn trykt på ny.
Formen vil blive meget den samme som før - i hvert fald i begyndelsen: Med interviews med forskellige interessante asatro personer og andre der er relaterede til asatromiljøet. Vi håber at kunne interviewe personer med en bred holdning til troen. For at få mange synsvinkler og nytænkende/kontroversielle ideer og holdninger til troen. Desuden har vi fået lovning på nogle indlæg fra en museumsmand som blandt andet ved en masse om ofringer ved moser, hvilket jeg personligt finder meget interessant. Der er heldigvis mange der allerede har meldt ud at de er interesserede i at bidrage med materiale til bladet. Men det betyder naturligvis ikke at vi ikke er klar til at se på hvad andre har at byde på af viden og meninger. Skriv derfor gerne på mailen, så får du en henvendelse.
Det kan være at vi ændrer en lidt på bladet hen ad vejen, og her vil vi selvfølgelig være åbne for forslag og gode ideer, men i bund og grund mener jeg ikke der er grund til at lave alt for drastisk om på noget som fungerer godt.
Jeg er meget glad for at jeg har fået lov til at prøve kræfter som redaktør på et rigtigt godt asatro blad. Jeg har ingen tidligere erfaring som redaktør, men jeg tror og håber på at det bliver en spændende og udfordrende opgave.
Lea Staal
-----------------------------------------------------
Det er Hedensk Daggrys ønske at oparbejde en livskraftig redaktion af skribenter, oversættere, korrekturlæsere og illustratorer mm. Ikke mindst skal vi også have nogen til at sælge bladet. Så hvis du mener, at du kan bidrage med noget, hører vi meget gerne fra dig.
Hvis du er læser eller bare almindeligt interesseret, vil jeg gerne opfordre dig til at melde dig ind i Foreningen Hedensk Daggry og være med til at sikre udgivelsen af Tidsskriftet Valravn i fremtiden. Du vil også være med til at sikre, at bladet ikke glemmer lige netop dig i det brede billede af asatroende i Danmark.
Foreningen Hedensk Daggry ønsker at dække så bredt som muligt i det danske asatromiljø og det vil vi gerne have din hjælp til. Derfor planlægger vi til august at afholde et stormøde blandt Hedensk Daggrys medlemmer om at organisere arbejdet med Valravn. Så derfor meld dig ind og få indflydelse. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Nissen Bruger
Indmeldt: 27. Dec 2004 Indlæg: 24 Geografisk sted: Vallensbæk
|
Skrevet: Man Aug 17, 2009 4:52 pm Emne: |
|
|
Jamen, så lander Valravn´en nok snart i min postkasse.. ???
Omkring 1. august...... Det´ snart...
 _________________ "Fortrin og fejl bærer folkenes sønner
sammenblandet i brystet,
ingen er så god, at han aldrig fejler,
ingen er så dårlig, at han duer til intet".
Havámál, vers 133 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Nissen Bruger
|
Skrevet: Søn Aug 23, 2009 5:29 pm Emne: |
|
|
| Nissen skrev: | Jamen, så lander Valravn´en nok snart i min postkasse.. ???
 |
Har så efterfølgende set på Facebook, at bladet er forsinket... Skulle så udkomme 1. september...  _________________ "Fortrin og fejl bærer folkenes sønner
sammenblandet i brystet,
Havámál, vers 133 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Nissen Bruger
|
Skrevet: Søn Aug 23, 2009 5:33 pm Emne: |
|
|
| Nissen skrev: | | Nissen skrev: | Jamen, så lander Valravn´en nok snart i min postkasse.. ???
 |
Har så efterfølgende set på Facebook, at bladet er forsinket... Skulle så udkomme 1. september...  |
Hvorfor skulle jeg så lige se det dér og ikke hér ????
Jeg mener: Det er vel ikke alle der er på FB... Tror jeg...
Måske nogen fra redaktionen kan svare på dette ??? Robert ??
HIL´sen
Frank  _________________ "Fortrin og fejl bærer folkenes sønner
sammenblandet i brystet,
Havámál, vers 133 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Nissen Bruger
|
Skrevet: Lør Sep 12, 2009 4:28 pm Emne: |
|
|
Tjaa.....
Må jo nok erkende at Valravne ikke flyver specielt hurtigt...  _________________ "Fortrin og fejl bærer folkenes sønner
sammenblandet i brystet,
Havámál, vers 133 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
|